När myndigheter har lite att göra.....




Jag kom ihåg när det blev inne med att göra shot´s hemma!!!
Det gjordes i var & varannat hem av godis av alla det slag...
... själv gjorde jag på geléhallon, som jag klippte ner i en flaska..
fyllde på med vodka & körde i diskmaskin för att lättare smälta.
(naturligtvis med korken på)




För mig var det nymodighetens behag & blev snart less på modeshoten.
Men på krogarna gick det bra... där beställdes det shotar av alla de slag....
tills nu!!!



"Tillstånds enheten" som gör som dom heter... har haft lite att
göra... så efter ett APT beslutar dom sig för att helt enkelt ordna
ett specialförbud... med början i Malmö.

Malmökrogar får inte krydda vodkan med lakrits och turkisk peppar –
 det är inte tillräckligt svenskt och traditionellt enligt tillståndsenheten.




Vi får köpa färdigblandat i stället, säger Ola Hallenheim, restaurangchef
på Mello Yello, en av krogarna som blivit nekade.


Tillståndsenheten stöder sig på den nya alkohollagen. men det går däremot
 bra att göra 1700-talsblandningar med malört och anis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0