Picknick Korg med Surströmming




På Söndag åker jag & hälsar på i Junsele & tanken är att jag ska ta med mig en
enkel bjudlunch... & vad passar inte bättre med en lunchkorg med ....
Surströmming.



Surströmming är bland det godaste som finns & måste räknas som en riktig
dilikatess... men det finns en hake... jag är värdelös att rensa & det gör mig
till en fuskare... jag köper filéer... annars är jag på min första firre när dom
andra är klar.




Jag tänker helt enkelt fylla en picknick korg med allt som behövs till lunchen:

Färsk potatis
Surströmming
smör
Västerbotten ost



Snaps
Öl
Tunnbröd
Röd lök
Tomat
Grädd fil
***
Rom röra med rödlök







Choklad Tryfflar




Något som jag aldrig hört talas om... som tydligen är rätt vanligt tillbehör
är något som heter "Blana"

3 dl Messmör
1/2 dl grädde
1/2 tsk kanel

Rör ihop allt & doppa sedan tunnbrödet i röran. Hmmm nyfiken att prova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0