Vill inte ha Daniel i min trädgård

 



Att svenskarna älskar tulpaner bevisas genom att vi köper 130 miljoner blommor
varje år vilket gör oss till ”världsmästare” på tulpankonsumtion. Det blir cirka en
 miljon om dagen under högsäsong.




Nu exploderar utbudet av tulpaner. Vi lämnar de röda och vita som dominerat
under julen och frossar i alla färger och former. Årets nykomling heter Prince Daniel
 som i veckan högtidligt fick sitt namn vid en dopceremoni ordnad av Blomsterfrämjandet.
 Men första nästa år kan vi hitta prinsen i butikerna medan makan Princess
Victoria har funnits sedan 1979.






Tulpanen Prins Daniel är ingen tulpan som kommer att finnas i min trädgård...
men den här dubbla rosa Angelica (som min dotter) är ett måste i trädgården






Kommentarer
Postat av: Angelica

Va kul att både jag o min daniel har egna blommor! Ett måste i vår kommande trädgård!

2011-01-16 @ 14:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0