Dyrare kaffe

 


Det är inte bara bensinen som rusar upp i pris...  även kaffepriset är
på väg uppåt till rekordnivå, den högsta på över 13 år. Dåliga skördar,
 råvaruspekulation och högre löner till odlarna får priserna att stiga.







Nya höjningar är redan på väg i butikerna.Kaffepriset i butik har stigit
 ordentligt det senaste året. Ändå har den starka kronan skyddat de svenska
latteälskarna. Men prispressen fortsätter och kaffepriset är fortsatt på väg uppåt.






Det här kommer att bli dyrt för mig... eftersom jag har problem med min
perkulator.... brygger jag sex koppar, får jag lägga på 10 skopor kaffe för
att över huvudtaget få någon smak.

Nu blir det till att köpa ny kaffebryggare... & en bil som inte drar så mycket
bensin... blir dyrt det här!!!





Den här kaffebryggaren ser väl spännande ut??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0