Dömd för mus mord!!!!



Alla som känner mig vet vilken otrolig djurvän jag är... men trots det
så tycker jag att det måste finnas ett sunt förnuft när det gäller vissa
saker....

Motbjudande men inte brottsligt, tyckte Gotlands tingsrätt och friade
mannen som i fyllan bet huvudet av en levande mus.
 Men Svea hovrätt dömer honom för djurplågeri
.





Han får bara 40 dagsböter eftersom djuret förlorade medvetande efter mycket kort tid.

Musen har enligt en expert hunnit uppleva rädsla, panikångest och stor smärta.
 Och hovrätten menar att lidandet blev större än om föreskrifter för avlivning följts.







Ibland tycker jag att det går för långt när det måste gå så här långt!!!
Och inte tala om vad det kostar samhället för att reda ut detta
"fruktansvärda" brott!!!

Jag tycker att man kan satsa resurserna på andra brott & begrava
den lilla musen... den "dömda" hade säkert nog med baksmälla
som straff dagen efter!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0