Oljeljus



ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site


Nu kommer tiden då man gör snölyktor eller som jag brukar göra
bara ett hål i snön med foten & ställer ner ett oljeljus.


Oljeljus & gravljus är inte samma sak... visst kan man använda oljeljus
till gravarna också... men det är faktiskt två olika saker.

På bilden ovan kan man se skillnaderna... dom till höger är gravljus.







Har en järnlykta som är gjord för marschaller... men det osar så när jag
har sådana... så jag använder mig av oljeljus istället. Marschaller räcker
bara några timmar & likaså värmeljus... men oljeljus... som dessutom är
jättebilliga, räcker minst i ett dygn.





Så nästa gång du handlar.. köp två oljeljus för en tia... så kan du lysa
upp din uteplats en hel helg!!!





 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0