Rösta.. Varför då????

Tänker DU rösta???



Varje år läser man på, lyssnar på vad politikerna säger & med kraft väljer den
man verkligen tror på & som man känner att "han/hon" kan föra min talan.
Ja haaa... när dom har vunnit så vänder dom kappan efter vinden & säger något
helt annat. "Vi hade hoppats på att kunna genomföra" eller " Vi tror på våran sak men..."

Jag må vara blondin, men jag fattar inte vart pengarna tar vägen. För mig är det solklart...
Först satsar vi på Åldrings vården. Punkt två sedan satsar vi på barn/skola, sedan på
sjukvården så att köerna minskar & att alla får sina operationer i tid.
Billigare tandvård... Pensionärer gratis även ungdomar så länge dom studer
 Pension grundande för alla som är hemma med sina barn tills dom börjar skolan.


Hur svårt kan det va??!!!

Varför ska en politier tjäna så mycket pengar??? Varför fallskärms avtal när dom får
sparken???? Är det mera värt att lura svenska folket än att rädda en människas liv.
Om man vill vara politiker ska man ha vanlig lön, man ska ha det arbetet för det
känns som ett "kall". Nu söker sig "konstiga" typer till politiken för att det är bra
lön!!! Herre gud!!!

Och lika tokig är kommun politikerna som bygger det ena efter det andra & gör dom inte
det så river dom hit & dit. Säljer hus för strunt summor & hyr sedan dom igen för massor
med pengar.

Och ändå... fast jag väljer ett parti att rösta på som säger sig tycka som jag..
blir det så då eller......
Nä, det är bara att chansa om man ska rösta, det blir inget annorlunda hur vi än gör.

Om jag ska rösta så röstar jag på Gudrun. Inte för att hon heller står för det hon säger,
utan för att hon står på ett par fina röda höga klackar.

                          




Kommentarer
Postat av: SoNEn

Instämmer till de mesta! :)

2009-05-28 @ 16:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0