Höstens hårtrend

 
 
 

Går hos en helt underbar salong som heter "Salong Moss". Har varit där

rätt nyligen & blev riktigt nöjd med min nya frisyr. Men vad är det för

hårtrender som är inne nu? Hur ska vi se ut nu under hösten/vintern?

 

 

Tony Lundström, stjärnstylist vet vad som räknas & han säger att fortfarande

är det ganska mycket blont men i en lite mjukare ton.. lite krämigare.

 Inte pastelligt utan mer soft. Tänk havre, grädde och mjukt. Rött är alltid stort på

hösten. I år tror jag vi ser mer klarröda färger med dragning åt koppar. Inte Rihannaröd

utan mer irländsk röd. Vi ser också mer kontraster i håret, men det är naturligt som

helhet. Vi ser mindre tunna slingor och mer färgsjok av slingor. Men nyanserna

ska vara ganska nära varandra.

 

 

 Rent generellt kryper längderna upp lite, vi ser lite mer 70- och 90-tal och axellångt

hår – inte långlångt. Och det är mjuka lager nu, inte så avklippta

som vi har sett tidigare.

 

Luggen är på tillbakamarsch, som sagt så ser vi 90- och 70-talstrender i håret.

 

 

 

 

Tycker det är sååå snyggt med lugg & har haft det flera gånger.. men

efter några dagar så är jag less... den vill inte ligga där den ska & jag

tycker den är i vägen hela tiden... men visst är det snyggt!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0