Plantera i min stol





I går var jag verkligen i planteringstagen... har länge velat prova på
idén på att plantera i en gammal stol, men inte haft något lämpligt
objekt, men nu har jag hittat den "rätta" stolen.






Stolen var ranglig, sliten & ful, förutom sisten som var ett underbart
broderat motiv med rosor... ett riktigt hantverk.

Samvetet gjorde att stolen fick stå... men så kom mamzen förbi på en
fika & bara älskade broderiet, men inte stolen... vilken tur man har.


Tanken var att köpa hönsnät, men det var dyrt & det var svårt att häfta
fast med häftpistolen... billigare variant var myggnät & sedan en bit
bomullstyg över... innan jag täckte med vanlig planteringsjord.




Ett gammal fönster omgjord till spegel fick sin plats på förråds
väggen... så passande bredvid den "nya" stolen.. Mmm riktigt nöjd.





Fick även till en liten blomlåda under spegel/fönstret... det låter kanske lite
för myckdet...men det blev jätte fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0