Första trädgårds arbetet




Har inte haft så mycket till ork tidigare, men idag gjorde jag det första
vårarbetet i min lilla trädgård.





Så spännande att se dom små bladen komma upp ur jorden... &
jag undrar... vad kommer det att bli av dom här små bladen.

Den vackraste skönheten i trädgården just nu är en Julros som hade
knopp redan när snön låg kvar... men nu är i full blom, helt bedårande.





Men mina två rhododenron mår inte så bra... kan bero på omplantering,
men även på att placeringen inte är bra... blommor i år?? Näe skulle
inte tro det om det inte händer mirakel.





Mina två gula klätterrosor som jag köpte i fjol... & som jag redan från
början gjorde en chansning när det gällde placering... överlevde inte
vintern... bara småfåglarna som gillar dom torra kvistarna.





Men fyra stycken mår bra & den som jag med våld grävde upp & sågade
av rötterna på... är den som mår bäst nu ser det ut som!!!

Kom ihåg att det är nu som rosor ska klippas... när björken fått "musöron".
Klipp ovanför ett utåtpekande öga (=bladknopp) för att få en bred och yvig
 planta. Har du en klätterros kan du välja att klippa ovanför ett inåtpekande
öga om du vill ha en smal, mer upprätt växt.





Trots att jag har den förmodligen minsta trädgården som finns...
så är jag helt slut efter en dag av krattande, grävande & dessutom
sågat ner min gamla vinbärsbuske som inte gav några bär längre,

... Men lite nöjd är jag med resultatet i alla fall...
... nu längtar jag efter mitt pallkrage projekt... med det får bli när det
blir... bra dag idag i alla fall!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0