Besök på Stekhuset




Min sambo bjöd ut mig på en av stan´s restauranger så här en första Maj dag!!!

Valet blev Stekhuset på Trädgårdsgatan 22... en av de äldsta restaurangerna
som finns här i Sundsvall. Huset är ända från slutet av 1800 - talet & det var
Renate Eriksson som öppnade & då blev mest känt för den stora stenkolsgrillen.


Det var även hon som införde flarnet på dessertmenyn, som fortfarande finns
& är en specialitet väl värd att prova.





Det var säkert tjugo år sedan jag var här sist & förstår egentligen inte varför
.... men nu har vi bestämt.. att hit ska vi gå flera gånger.







Stället är helt klart gammalt & rätt slitet på många ställen. Men med
enkla medel är det fint tillpiffat & servicen är till 100 procent perfekt...
något som jag tycker är jätte viktigt när man kostar på sig att gå ut
för att äta något gott.




Menyn var uppdelad i två prisklasser... bra idé & en köttbit med tillbehör
kostade mellan 160 - 250.

Jag beställde en Entrecote med murkelsås som var jättegod.... såsen var
helt otrolig.






Till efterrätt åt jag en hallon cheescake & den tänker jag drömma om
i natt när jag sover!!!




Snart öppnar deras uteservering också... så har du inte varit där förut eller
som för mig.... att det var länge sedan sist.... passa på att gå dit igen...
för det här är riktig god mat... gott kött & bra personal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0