Högsta vinsten

 
Vet ni vad den här bilden föreställer???
 
Det vet jag NU... jag har nämligen öppnat huven i min lilla röda
Saab 9:5 & vad hittar vi där?
 
Jag vill helst inte skämmas eller idiot förklara mig själv, men jag
har inte en aning vad som finns under huven. Och vill helst att min
bil ska gå av sig själv. Tanka förstår jag att jag måste göra... så dum
är jag inte... men sen då???
 
 
Det här är motor olja!!! Det har jag också lärt mig nu & den ska man fylla
på i hålet med det gula locket (se bild).
 
Jag vet också vad som händer om bilen får för lite olja... att motorn rasar...
men jag har tryggt åkt & trott att min bil ska tala om när den vill ha olja...
eftersom den talar om allt annat.. som "Spolarvätska slut" -  "Höger framljus"
... men tusan heller att den kunde säga... "Slut på Olja"!!!
 
 
Av en tillfällighet var jag hos "min" bilmek Anders för att fylla på min AC.
Och han kommenterade direkt att han tyckte att bilen lät klackigt & som
om det var lite olja. Han drog upp oljestickan för att torka av den... & trasan
var lika ren efteråt som innan....  jag hade i princip INGEN olja alls i bilen.
 
 
 
Tack... tack!!! det är som att jag vunnit högsta vinsten!
Brukar inte vara den som ha tur, men den här gången hade jag
verkligen det. Tänk om min motor hade rasat... dagen före
semestern!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0