En plantering i vitt

 
 
 
 
Ja då har jag varit & handlat buskar igen!!! Den här gången blev det
bland annat en snöbolls buske "Viburnum opulus Roseum"
 
Det är en bred lövfällande buske som kan bli ända upp till 3 meter hög.
Den har stora blombollar & trivs i näringsrik & fuktig jord. Den blommar i
Juni & vill gärna ha sol eller halvskugga.
 
 
 
Nu har den här busken rätt dåligt rykte pga att den lätt får svarta löss.
Men jag har bestämt mig... jag ska bekämpa dom från första stund &
har fått massor med råd. Bland annat så är det viktigt att den inte står
för torrt & blir den angripen.. behandla direkt & då hjälper det inte med
såpvatten utan riktigt "butiks gift". Även kunde man "måla" bladen med
matolja.... så trivdes inte lössen... ser framför mig hur jag sitter där dag
ut & dag in & målar blad för blad, på en bred buske som är tre meter
hög... inte så kul.
 
 
 
 
Men den är vacker.... så vacker, så den ska få sin chans.. ska placera
den mot grannens bruna staket.... liksom "bygga in mig".
 
 
Bredvid den kommer jag även att plantera en Doft Schersminbuske...
även den är vit & ska dofta helt underbart.
 
 
 
 
& om jag får plats, så flyttar jag även min "gamla" Syrenhortensia
& planterar bredvid...
 
Grannens bruna staket kommer att bli ett minne blott!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0