Att köpa häck

 

Har haft olika funderingar om min baksida i radhuset.... får liksom inte in

den rätta känslan där. På framsidan har det blivit så fint, men på baksidan

är det inte mycket som hänt sedan jag flyttade hit.... en rabarber & en stor

röd klätterros, men det är inte mer.

 

 

Att tomten (som är en mittentomt) dessutom slutar mot en rundad promenad

väg, gör saken inte enklare. Det blir svårt att göra ett snyggt staket, vilket jag

hade velat ha eftersom mina grannar har det.

 

 

Men nu har jag bestämt mig... det blir en häck & jag tänker inte plantera den

i en rak riktning, utan jag följer vägens "böj", så den blir lite S-formad.

 

Priset häck eller staket är nog vilket som & ska man tänka på allt målande &

underhåll, så är nog en häck ett bra val.

 

Jag har valt en krukodlad buske, eftersom dom kan man plantera hela säsongen

& den har ju som sagt nästan gått nu, dessutom är den lite mer tålig, trots att den

kostar något mer.

 

 

 

Så idag har jag varit runt & kollat på priser. Till min förvåning var Plantagen den

dyraste, med priset 149 kronor per buske. Lite sur åker jag därifrån & åkter till

Evonella Plant i Bergsåker Sundsvall. Ett privat & mindre ställe, men helt underbart

att ströva i, så fint & inspirerande. Priset där var 59 kronor för mellan  stora & 79 för

dom något större.

 

Det här är inte den första gången som jag blir lite besviken på Plantagen. Handlat

där tidigare & växterna har inte klarat vintern... vilket kan bero på att dom inte är helt

vinterhärdade för vår Zon Sundsvall.

 

Nä, jag ska sonika börja  handla på Evonella... något längre att åka (1,5 mil) men

åt samma håll som till jobbet, så jag får göra en allt i ett resa!!!

 

 

Som ni ser på bilderna så föll valet på Brudsprirea. Blommar bara på våren, men är

en lagom radhushäck tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0