The Voice Sverige




Nu är tiden för idol över & det har blivit ett litet tomrum för
mig på fredagar.

Storsatsningen ”The voice” är programmet som ska ta över efter ”Idol”.
 Den här gången satsar TV 4 på ett snällare format, baserat på en
internationell succé.





Det är Petter, Magnus Uggla, Carola och Ola Salo som kommer att bli
dom nya programledarna.



I ”The voice” är det inte bara deltagarna som ska övertyga, det gäller
 även för coacherna att samla ihop ett riktigt starkt gäng. Varje artist
ska bilda ett lag bestående av tolv sångfåglar som de vill göra till
fullfjädrade artister.

Precis som i ”True talent”, höstens talangjakt i TV 3, har de fyra
 coacherna sina ryggar vända mot deltagarna när de sjunger
 för att enbart rösten ska fälla avgörandet. Något som ibland
ställde till problem för coacherna.




 Premiär nu på onsdagskväll. Första veckan visas tre program på
  raken. Efter det sänds programmet på fredagar.


Inledningsvis väljer coacherna ut tolv artister. I nästa moment väljer
de ut sex av de tolv som går vidare i tävlingen.


Den 24 februari inleds den avslutande fasen med livesändningar.
 Final blir det den 24 mars.





Med en viss saknad, så får jag se om jag blir ett "The Voice" fan....
tvivlar på det, när jag inte gillar upplägget på programmet....


... inte är jag så förtjust i coacherna heller.. så det återstår att se.


Hur tänker du göra? Kommer du att följa den här nya program
serien?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0