Att välja rätt skumpa



Rosa champagne skulle inhandlas i helgen som skulle passa till
småsnittarna som jag gjort & tagit med till hotellet.. som en liten
 aptit retare... innan den rätta supén.





Ska man köpa riktig champagne... då får man betala en hel del...
& erfarenheten av smaken... så vet jag inte om jag tycker det
är värt. Det som är viktigt för mig när det gäller smak.... är att
den måste vara riktig torr & inte vara söt.



Så det blev en Segura Viudas från Spanien nr 7779.


Torr, bärig, mycket frisk smak med inslag av röda vinbär, smultron, kex
 och blodgrapefrukt.

Enda var väl att den inte var riktigt rosa, utan mera röd... men god var den
& passade ypperligt till dom små snittarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0