Nu längtar jag till våren




Det har kommit förvånads värt lite snö i år här i Sundsvall... på både gott &
ont. Rosen buskarna är kupade, men med mycket regn som sedan har fryst är inte
det bästa för nyplanterade rosen buskar.

Men mina Rhododendron ser ut att må bra... trots att snön ligger fortfarande kvar på
buskarna, kan man se dom små blomknopparna som till våren kommer att slå ut.





Har alltid älskat Rhododendron, men har inte varit mer modig än att börja med
Park Rhododendron.... Jo... jag har köpt en Alp Rhododendron till Vemdalen
också... i tron att en "Alp" måste väl trivas där... men när man läser den lilla
texten, visar det sig att den är rätt känslig... så vi får se till våren!!!





Men ännu håller vintern oss i ett stadigt grepp... idag var det i alla fall
plusgrader ute... om än lite... med lätt takdropp!!!

... nu längtar jag till våren!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0