Fredags mys & försäkringskassan




Trots att jag varit sjukskriven så pass länge.. så gills "Fredagsmys"
fortfarande.




Såg att nu ska man forska i svenskarnas fredagsmys matvanor & allt
tacos ätande.... men vi frångick den studien idag & åt stekt fylld panerad
stekt strömming med potatis mos.... en riktigt lyxig husmans kost!!!





Idag har försäkringskassan ringt igen & eftersom jag inte varit sjukskriven
sedan 1989, så är jag lite dålig på deras rutiner & bara hört talas om deras
dåliga arbete.... men i mitt fall har det gått klockrent.

Idag ringde Lena & presenterade sig som min handläggare & skulle
ta hand om mig under min sjukdoms tid.... hon lät nästan besviken när
jag berättade att jag bara skulle vara sjuk en vecka till.

Hon avslutade samtalet med att säga.... att OM jag kände mig dålig igen
så skulle jag ringa till henne inom fem dagar så slapp jag karensen....
inte vet jag... men det lät riktigt tryggt faktiskt...




... så dagens ros till Försäkrings kassan....  det här är den tredje gången som
fk ringer... först ringer dom & är orolig för att jag inte har sett att mitt sjuk-
intyg har gått ut.... sedan ringer som & ber om ursäkt för att min ersättning
kommer in två dagar för sent!!! Det är Försäkrings kassan det!!!

Nästa gång dom hör av sig blir väl till jul när dom skickar Julkort!!!!




För övrigt så har dagen varit rätt bra. Duschat Asta på golvet i
badrummet... hmmm mindre lyckat... men sedan fick jag främmande
av en kollega & det var toppen mysigt.... längtar till jobbet & alla
vänner!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0