Kanelbullens dag




I dag är det kanelbullens dag....  en dag som man känner att man kanske
borde ha bakat.. något som jag inte är så förtjust i... men när jag såg dom
här bullarna.. såg jag något estetiskt vacker i dom.. & fick genast inspiration
att baka...




Gör din favoritdeg som vanligt.. rulla ut & skär rätt tjocka bitar
(som vanligt)






Skär därefter ett kryss i rullen så att du får en blomma


Lägg försiktigt ner "blomman" i muffins formen... jag använder mig av en
 muffins form i plåt för plats för sex bullar. Vik försiktigt ut "kronbladen".
Låt jäsa i ca 30 min. Pensla därefter med ägg och strö över pärlsocker.
Grädda i ca 30 min på 175 grader. Lägg på ett bakplåtspapper efter
 ca 15 min så att blommorna inte blir brända.







Voila! En ätbar blomma!






Sååå fina & man kan faktiskt äta dom på andra dagar än just på
Kanelbullens dag!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0