Julmust redan??




Julmusten har redan börjat dyka upp i butikshyllorna — trots att det är två
och en halv månad kvar till julaftonen. ”Det finns folk som helst skulle vilja
 dricka det året om”. Något som inte jag fattar.... för det första gillar jag
 inte must över huvudtaget... för det andra är jag traditionell... att dricka
julmust vid fel årstid är ju som att se Kalle Ankas Jul på sommaren.



De första flaskorna med den söta, bruna drycken har redan siktats
 på Hemköp som i vanliga fall brukar börja med musten den 17
oktober... men det är väl som Ikeas julsaker... som oxå börjar nu...
det handlar om efterfrågan säger man.


Den som brukar handla hos Willys (som nu jag gör) får vänta till
Allhelgona på julmusten... dom har satt den 1 november
som startdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0