Gör din egen dörrkrans


julkransar

Var & tittade på dörrkransar i går... tusan vad dyr dom var & ändå såg
dom ut som om dom skulle ligga mer på en grav än att hänga på min
dörr.... så igen säger jag... Hur svårt kan det va??





Stommen gör man av gamla tidningar & lite tape... sedan
får man skydda den mot fukt genom att lägga på plastfolie..
& tape igen. ( Jag älskar att använda tape!!)





Sedan är det bara att använda fantasin. Jag brukar använda mig
av grön tråd som finns i blomster affären... men det går bra med
vilken tråd som helst med lite styrka i. Ex grillsnöre.





Plocka in både mossa & gran, tall, kottar, fina löv... rönnbär. Något
som är jätte fint är om du även kan använda dig av Erika ljungen
som finns billigt att köpa nu.

Börja med små buketter med mossa & granris. Snöra fast dom
eftersom& när allt sitter bra... börjar du sticka ner kvistar av lite
 av varje runt kransen.




Pynta med kanelstänger, pepparkaks mått, Anis stjärnor, torkade
apelsin eller äppel skivor. Lättast är att sätta fast dom med ståltråd.

Och så klart massor med röda sidenband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0