Årets Julklapp kan bli dyr!!!



Allt fler verkar vara beredda att betala extra för att slippa handla mat i
 butiken och grubbla på vad man ska äta till middag. Den så kallade
 Matkassen har utnämnts till Årets julklapp.


Det finns ungefär tjugo olika leverantörer som erbjuder hemkörda
 livsmedel i kombination med veckomatsedel och recept. Linas Matkasse,
 som är den största aktören, ökade sin omsättning från 28 till 173 miljoner
kronor mellan 2009 och 2010.



Alla förstår nog att det är billigare att själv gå till butiken och handla.
 Men hur mycket extra betalar man för matplanering och hemkörning?

I en prisjämförelse man har gjor så kan man se att te x. Linas Matkasse
kostar 41 procent mer än om man handlar själv.


Den hemkörda kassen kostar 749 kronor per vecka. Enligt företaget är det
i genomsnitt 170 kronor dyrare än butikspris. Men när man går till närmaste
stora mataffär är prisskillnaden 219 kronor. Prislappen
i butiken visar  alltså 526:77.





Jag gillar verkligen idén om matkasse till dörren.. & jag förstår även att det
kostar mer än att handla i affären & för dom som känner att dom behöver
den här tjänsten... så är det verkligen bra....

... men som med allt nytt som kommer ut... man måste jämföra mellan
dom olika företagen, för helt klart är det stora prisskillnader.

För mig är inte det här ett alternativ... jag älskar verkligen att gå & handla
mat... gå mellan hyllorna & kyldiskarna & funderar vad jag ska laga för
mat idag eller framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0