Tvätta fårskinn




Jag bara älskar fårskinn i alla dess färger & former.

Många med mej har nog köpt vita fårskinn på Ikea eller på Rusta
& efter ett tag... åtminstone om man har dom på govet... så blir
dom rätt fula... & man gruvar sig för hur man ska tvätta eller
göra rent dom.

Jag började tvätta den ena för hand... men det var en mardröm...

... men då kommer min kusin som en räddande ängel & säger...
det är bara att stoppa in dom i maskin på "ylletvätt" & sedan
centrifugera så blir dom fin.





Blev lite krulliga & gulliga... men lite borstning är dom som nya!!!

Tack Carina!!! Nu vågar jag köpa fler fällar!!


Kommentarer
Postat av: Sara G

Men vilket bra tips! Min dingo har tre stycken som hon ligger och fiser på. Så de behöver verkligen tvättas....

2011-11-27 @ 13:01:33
Postat av: Carina

Vad bra att de blev fina!

2011-11-27 @ 13:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0