Thaimat.. igen...



Där jag bor finns det ALLT inom nära avstånd... jag bor nämligen
mellan ett stort köpcentrum & Sundsvalls enda Ö.. Alnön..

Snabbmat finns alltså i alla dessa former & trots att jag älskar att
laga mat.. så blir det snabbmat lite då & då...

& för mig blir det då gärna Thaimat... ett smalare alternativ!

.. men jag inbillar mig att det är både mer "smalmat" om jag lagar
den själ & förmodligen billigare.





Pad thai med morotssallad



1. Skala räkorna och ställ dem kallt så länge. Ansa och strimla salladslöken.
 Låt böngroddarna rinna av.


2. Sallad: Skala och finstrimla morötterna. Blanda dem med lime och fisksås.


3. Tillaga nudlarna enligt anvisning på förpackningen. Spola hastigt av dem
 med kallt vatten och låt rinna av.


4. Fräs lök och böngroddar i olja i en wok eller stor stekpanna ca 3 min
. Vänd i nudlar och räkor och låt dem bli varma. Stänk över lime, fisksås
och sweet chili och servera med morotssallad, limeklyftor
 och sweet chilisås.


Ca 510 kcal per portion, 9,5 g fett, 27 g protein, 75 g kolhydrater


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0