Jimi Hendrix Världens bästa gitarrist




När jag växte upp, lyssnade jag på Jimi Hendrix & väggarna var
tapetserade med hans bilder. Hans gitarr solon ekade i mitt
tonårs rum.


... många bra gitarrister har kommit & gått genom åren... men för mig
är Jimi Hendriks kungen av dom alla.



Nu har Jimi Hendrix utsetts till världens genom tiderna främste
 gitarrist av tidskriften Rolling Stone. Tillsammans med tidningens
 journalister har en panel bestående av bland andra Lenny Kravitz,
 Eddie Van Halen och Brian May rangordnat rockmusikens mest
framstående strängbändare.


Efter Hendrix kom Eric Clapton, Jimmy Page, Keith Richards
 och Jeff Beck.

Hendrix avled den 18 september 1970.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0