Ingen bikini för oss över 50




När 2000 brittiska kvinnor mellan 18 och 65 fick svara på frågor om vad som passar sig
 i klädväg för olika åldrar, är det en ganska sträng syn på kvinnor och kläder som
 tonar fram.

Till exempel är bikini inget en kvinna ska bära om hon är över 50.

Lauren Hutton 65 år... går säkert i bikini & högklackat.


Högklackat funkar upp till 51 – ungefär samma ålder som en kvinna bör sluta ha
långt hår och hästsvans.


 
Camilla Thulin 50 år

Svenska kläddesignern och kostymören Camilla Thulin, 50, håller med om att
 det finns massor av regler – men struntar själv i dem.


– Så fort man är 40 plus ska man klippa håret kort. Men det skulle aldrig falla
 mig in. Däremot har jag inte kortkort. Jag tycker det känns omodernt med
 kjolar över knät – om man inte är 15.


Camilla Thulin menar att allmänhetens blick ser strängre på en kvinna än på en man.



 
Helene Mirrén


Håller med Camilla i det här.. det handlar väl om lite sunt förnuft,
men inte tänker jag köra med någon heltäckt kropps dräkt i sommar...
Nääää.... det blir bikini i år också.


Åldersgränserna – enligt

2 000 brittiska kvinnor


Bikini, 47 år, Kortkort, 35 år, Tubtopp, 33 år, Stilettklackar, 51 år,
Knee high boots, 47 år, Gympadojjor, 44 år, Läderbyxor, 34 år,
 Leggings, 45 år, Ugg (stövlar), 45 år, Baddräkt, 61 år,
Genomskinlig chiffongblus, 40 år, Långt hår, 53 år, Hästsvans, 51 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0