Köp en njure av en fattig!!!!






Har vid flera tillfällen nämnt vad jag tycker att den Svenska
sjukvården har urartat.

Har föräldrar som trots att dom är rätt pigga, behöver special vård
pga olika krämpor & där den Svenska vården i princip inte har
existerat. Svaren har varit otydliga, men mellan raderna har man
kunnat läsa att det handlar om pengar.


Med jämna mellanrum kan man läsa att det inte bara är min
familj som blir drabbad utan allt fler känner sig otrygg inom vården.

Bristen på njurar i Sverige har fått ett 30-tal personer att åka utomlands sedan
 1980-talet för att transplantera njurar som köpts av fattiga människor.




En av de svenska organköparna berättar för SR:s Vetenskapsradion att han tröttnade
 på att stå i kö och åkte till Pakistan för att köpa en njure. Organhandel är förbjuden
 enligt svensk lagstiftning.

Folk far illa av den här traffickingen, säger Njurförbundets styrelseordförande
Håkan Hedman & tycker att man trots allt inte behöver vara orolig eftersom
man kan klara sig på dialys i många år & att ingen behöver bli så desperat
att man behöver åka utomlands för att köpa en njure.





Heja Håkan Hedman!!!! Det är Svensk sjukvård det!!!

Jag säger inte att det är rätt att åka till fattiga länder & köpa en njure
eller andra organ, men jag kan inte heller hålla med om att man inte
behöver känna någon oro när man år efter år får gå med dialys i hopp
om att jag "överlever" åtminstone i några år!!!!

Jag är just nu frisk.... men jag hoppas verkligen att Svensk sjukvård blir
bättre än vad den är i dag....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0