En vanlig räkmacka....




Räkmackor är bland det godaste som finns, men kostar en hel del om man
ska köpa en eller till & med två när man är ute.

Även en viss "sommar känsla" infinner sig också när man får äta dessa
underbara mackor.

Ikväll tänker jag överraska lite med en räkmacka framför tv:n.


Till det behöver jag:

Två the kakor som jag brer lite smör på.
Isbergs sallad två blad ovanpå smöret.
tre kokta ägg i skivor fördelar jag jämt över brödet.
Nu brer jag på rikligt med majonäs...
& lägger på minst en dl tinade räkor... gärna mer.
Garnerar med citron, tomat, gurka & en dill kvist.




Champange på en tisdag???  får fundera på det... blivit mycket bubbel
den senaste tiden... men allt har sin tid brukar man säga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0