Mina nyinköpta rosor




Har idag varit & köpt två rosenbuskar... som nybörjare är man lite feg när det
gäller rosor. Man läser & hör på andra som har fina rosor & man bara våndas
över allt förarbete, sjukdomar, klippning av sidoskott, gödning & inte tala om
på vilket djup dom ska planteras.






Min första som jag köpte idag heter "Lavender Dream" & är ingen lyxros, men ska
tydligen vara en tacksam liten sak.

Den ska vara en modern buskros i det lilla formatet. Blomman är rosa och
 bleknar till ljus lavendel. Och dessutom ska den dofta ljuvligt. Blir ca 40-50 cm
hög & bredare än hög... något som jag inte hade tänkt mig... men så kan det ju
bli när man är nybörjare.

'Kalmar Castle' rose photo



Min andra skönhet heter "Kalmar Castle" & är en högre buskros som blir
50-70 cm hög & har rosa/aprikosa blommor.

Nu gjorde jag kanske inte helt efter konstens alla regler... men jag köpte
rosen jord... grävde djupa hål & vattnade rejält efteråt.

Så nu sitter jag bara & väntar på att första rosen ska slå ut...
& här är det bra att man är som man är... skulle dom inte trivas hos mig...
för något fel kan JAG inte ha gjort... då får jag väl köpa nya!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0