Tjuvar i trädgården



Stoltheten i min trädgård har varit min bruna rottingmöbel som jag
köpte för tre år sedan. När jag fllyttade in i mitt lilla radhus i november
så fanns det inte riktigt plats för denna skapelse... men under sommaren
så gjordes det plats, genom att vi grävde bort halva gräsmattan & lade
plattor istället.





Rosa Rosor, Rododendron, Pioner & Fänrikshjärtan ramade in det hela så
det var en sann glädje att sitta där nu i sommar.... MEN...

... så plötsligt händer det... det som inte får hända...






Mitt i natten kommer någon & helt sonika stjäl hela utemöbeln.




Trots att vi har glädjen att ha en stor "vakthund"... så vad hjälpte det...
hon sov som inget hade hänt!!!

Även grannen har en stor hund, men ingen hörde något.


Någon "god morgon" blev det inte när jag kom ut med kaffe koppen
på morgonen för att sätta mig i korgfotöljen.



Man kände sig både arg, besviken & godtrogen för att man inte ens
tänkt tanken på att man kanske skulle ha kedja fast dom... men
det känns långsökt i ett radhusområde med massor med barnfamiljer.



Eftersom jag aldrig varit med om något liknande, så viste jag först inte
vad jag skulle göra... men när värsta chocken lagt sig så ringde jag till
Polisen & gjorde en stöld anmälan.

    114 14

Under kvällen & nästa dag kom det fram mycket information & grannarna
var mycket engagerade & det kan man ju förstå, dom kände väl också att
det blev en obehaglig känsla i området.



Det visade sig snart att ett tidningsbud sett en man med en
av sofforna bärandes på huvudet. Dessutom kom det snart fram
vart dom bodde & just nu väntar vi bara på att polisen kommer att
göra ett tillslag i lägenheten.



& man kan ju bara hoppas att dom får sitt straff... men ännu mer
hoppas jag att våra utemöbler kommer till rätta & kan fylla upp
det tomma hålet där dom tidigare har stått.








Kommentarer
Postat av: ejmis

Det finns dom som är fruktansvärt fräcka...fy sjutton för sånt folk!!! =/

2011-07-13 @ 20:12:35
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0