Semester Härjedalen & Sveg...




Idag fortsatte våran Härjedal semester till  Sveg.

Här i Vemdalsbyn var inte vädret det bästa, så det blev en tur till
Sveg ca 6 mil från själva Vemdalen.



Vägen dit var verkligen sevärd. Vägen var fin & köra på & vyerna runt
omkring var jätte vackra med inslag av små sjöar & rastplatser.

Lokala delikatesser 


Mitt i centrum & granne med systembolaget hittade jag en liten butik som
heter 64 kvadrat där dom sålde allt från presenter till rökta korvar, ostar
& hjortronsylt. Bra priser & möjlighet till kaffe & kaka.




Och inte nog med detta här finns nämligen ett superstort Dollar Store!!!

Dessa vinglas köpte jag... kände att dom passade mig perfekt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0