Barnkalas på Söndag





På Söndag är det kalas i festlokalen hos mig... det är nämligen mitt
barnbarn Benjamin som fyller hela 1 år!





Det här barnkalaset har vi sett framemot länge... I vanliga fall brukar jag
vara delaktig på något sätt när det gäller barnkalas... jag älskar nämligen
kalas... men den här gången är lite "hemligt"... det enda jag har gjort är
just att fixa lokalen... & hur vanligt är det att man hyr lokal för någon som
fyller ett år?


Jag minns när mina barn var små... då dukade man i hallen med långbord
gjorda av garderobsdörrar & pappers dukar.



I dagens läge är det större krav när det gäller barnkalas... det ska vara
på Mcdonald eller man ska hyra in clowner...

...& ännu svårare är det att veta vad man ska köpa... för trots att barnen
bara fyller några år... så har dom redan allt vad dom behöver.





En bra idé är att köpa blöjor... kanske inte så kul, men gör man
"blöjpaketet" till något kul, så är det en toppen present, eftersom
det är sååå stor utgift för en barnfamilj, med just blöjor.






Kläder är väl det enklaste att köpa & roligt likaså, men eftersom
barn i den här åldern växer så fort... så kan det bli för mycket av
det oxå.... så vad har jag köpt i paketen?



Jo något platt & stort som är färggrant....
något som jag själv har gjort...
något rutigt & tufft...
något som är bra när man är förkyld.

Mer säger jag inte... för det få han se på Söndag!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0