Lyx eller Budjet




Jag har precis tapetsera färdigt hela min nya lägenhet & kan inte annat säga
att det har kostat!! Men det kunde ha kostat mer, för priser på tapeter är
helt otroliga!!

Tänkte att jag skulle visa två olika tapeter när det gäller budget eller lyx.
Båda har ett klassiskt rosmönster i grått på vit botten. Den ena varianten
heter Space English Rose och säljs hos Rusta för 249 kr/rulle och den andra 
lite lyxigare varianten är tapeten Watelet Black and White ur kollektionen
 Nabucco från Designers Guild. Säljs hos Tapetorma för 735 kr rullen.



Så visst kan man få ner kostnaderna när man tapetserar... & då ska vi
även nämna att klister, tapetknivar & penslar är sååå mycket billigare
om du handlar på Rusta & jag märker ingen större skillnad.




Och skulle jag vilja tapetsera om till sommaren... bara för att jag
känner för det då...  vilket jag kan känna ibland (ofta)... så kan jag
göra det utan att det kostar mig skjortan. Köper jag en tapet för 700
kronor rullen... då får den hänga uppe tills den ramlar ner själv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0