Hyres höjning




Så försvann glädjen av att hyra ett litet radhus hos Nordeken.

Innan jag flyttade hit, så letade jag runt överallt i Sundsvall efter
ett boende med ett överkomligt pris.

Hittade mitt drömboende hos just Nordeken.. men hyran var på
smärtgränsen... men eftersom jag såg potentialen i huset tänkte
jag... att med lite renovering så blir det här underbart!!!





Efter två månader är lägenheten som i topp trim.... & när jag tror att
lyckan är total... får jag UTAN  förvarning en hyres höjning på 2%.

Kan låta lite, men med en smärtgräns på 5 500... så är det förödande!!!



Jag kan förstå att man måste göra hyreshöjningar... men jag tycker
att jag borde ha fått den informationen INNAN jag flyttade in.
Eller åtminstone ett meddelande i brevlådan.. att hyran kommer
att öka med 2% i februari!!!



Men så snygg som jag har renoverat... så höjer dom nog hyran eftersom
förmodligen hela radhusområde stigit i värde sedan jag flyttade in i November!!!



Så visst är jag ledsen & besviken...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0