Vatten-bluff




Som ni flesta vet så handlar jag för det mesta på Willys... utom kött
som jag alltid handlar på City Gross.

Hur som helst så sist jag var på Willys, så var jag så törstig. Tänkte lyxa
till mig & köpa något gott "nyttigt" att dricka.

Vid kassorna har dom satt upp ett nytt kylskåp med "Vitaminvatten".
Jätte snygga flaskor, som man får en känsla på att om jag köper den här
produkten så gör jag ett nytt & vettigt val.





Vattnet innehåller inte bara nyttigheter. Det är även smaksatt med socker.

Coca-colas Vitamin Water innehåller motsvarande sex sockerbitar. Den som dricker
 en flaska om dagen får i sig drygt 8 kilo socker på ett år. Rent teoretiskt skulle det
 innebära att man går upp 4–5 kilo. På ett år.






Jag kan inte förstå egentligen varför man får sälja en sådan falsk marknadsförd
vara som betecknas som "Vitamin vatten".

I England är just den här drycken förbjuden att säljas under detta varumärke.
Så varför då i Sverige. Jag tycker att det är helt OK att det finns reklam i vårat
land... sedan är det upp till kunden att göra det rätta valet, men för att kunna
göra det, måste man få en korrekt information & det tycker inte jag att man får
när man får känslan av att det är ett "nyttigt" vatten som man dricker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0