Grattis tredje gången gillt!!!

Eunice Sanborn var världens äldsta kvinna.


Världens äldsta kvinna är död... I går dog Eunice Sanborn, 114 år och 195
 dagar gammal.

Hon upplevde två världskrig, 21 presidenter, och fick se hur hela det moderna
 samhället växte fram. Hon föddes i Jacksonvill, Texas, hann fira  sin 114:e
 födelsedag och kom halvvägs till den 115:e innan hjärtat slutligen gav upp.

Men att bli rekordgammal har så klart sitt pris. Under sitt liv var Eunice gift
 tre gånger. Första gången redan 1913.



Hon skulle in princip hunnit med fyra bröllop & en begravning!!!






Själv har jag hunnit med två äktenskap & några relationer... men om jag
tänker på min ålder & mitt arv... i min släkt så har man levt till 94...
så hinner jag med minst ett... eller två till!!!

Sedan är det frågan om man tycker att det är värt!!




Första gången man gifter sig...( ihopp att det är förevigt) så bär man
vit brudklänning.. "oskuldens färg".

Om man nu gifter sig en andra gång (ihopp att det är förevigt) ... så
"bör" man inte bära vit brudklänning (förmodligen inte oskuld) jag bar
då en elfenbens färgad klänning (beige).

... men om jag nu skulle gifta mig en tredje gång (ihopp att det är för evigt)
vilken färg bär man då?????



Ja... det är frågan... om jag förmodligen lever till 90 år...
vilket jag tycker är lovande... & allt jag vill hinna med innan jag
gifter mig (varför tänkte jag inte på det innan jag gifte mig första
gången) ... så är jag glad om det blir till vid en ålder av 87...




& då tycker jag att det är helt ok om min blivande man
bestämmer färgen.. eftersom han förmodligen är yngre....
väljer han nog vitt!!!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0