Fredag



... så tycker vi alla, även om man som jag jobbar hela helgen.
Det är något visst, när det blir fredag.

Men vad gör vi på "våra" fredagar... vilka förväntningar har vi?


Fredagsmys är ett annat välanvänt ord & men vad betyder det?

För de flesta betyder det god mat, chips, godis & kanske ett gott vin.

Har man jobbat en hel dag... varit & handlat & hämtat på dagis, så kanske
man inte vill stå vid spisen hela kvällen... då är lösningen Taco kväll.




Har man dessutom gjort tacoköttfärsen i förväg & haft den fryst... & tar man
fram den innan man åker till jobbet, så är halva jobbet gjort.

Barnen hjälper till att hacka grönsaker & dukar... ja då är fredagsmyset gjort
på en halv timme!!!



Jag som bor ensam... brukar göra en taco tallrik i stället. Tar en stor tallrik
lägger nachochips i botten, sedan köttfärsen, löken, majs & lite riven ost.
In i micron i 2 minuter så att osten smälter & toppar med salsa & cremé fraiche.



Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag kör fredagsmyset på jobbet i natt ;)

2011-02-04 @ 15:44:35
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Suzann

ejmis!!!



Det är inte vart man gör det... utan hur man gör det:) Det blir helt enkelt vad man gör det till.

Jag ska ha lördags & söndags mys jag oxå på jobbet!!

Kramiz

2011-02-04 @ 18:30:10
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0