Griljera skinka!!!




Vet inte om det finns regler om när man får tjuvstarta med att
griljera & äta julskinkan.... hur som helst... idag griljerar jag &
det luktar himelskt i köket... kan bero på att jag gör rimmad
Timjans Fläsklägg oxå...


Slå på ugnen 220 grader

Skär bort svålen, men inte allt fett (skinkan blir torr om du skär bort
allt fett... så spara minst 1 cm & skär "rut-skåror" i fettet)






Ett litet tips innan du penslar på senaps röran... strö Maizena
mjöl på skinkan så fastnar griljeringen bättre!!!


1 ägg
1 msk senap
1 msk fransk senap
1/2 msk socker
1/2 dl ströbröd
(Maizena mjöl)

Blanda samman ägg, de båda senapssorterna och socker. Torka av ytan på
 skinkan med hushållspapper. Bred senapsblandningen över skinkan och
strö över ströbrödet.Griljera skinkan mitt i ugnen ca 15 min eller tills
skinkan fått fin färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0