Slut med SAAB... konkursen är klar!!!

 

1947 presenteras den allra första Saaben, modell 92001 - även kallad
Ursaaben. Två år senare var den första serieproducerade Saaben klar.







Ja då är det klart ...Victor Muller begär SAAB i konkurs
... precis när jag gått & köpt min fina röda SAAB
... men vem vet... kanske jag gjort en riktig investering..
nämligen att nu börjar den stiga i värde!!!




Hur som helst... reservdelar ska det tydligen finnas... inte för att min
pärla skulle behöva något... just nu, men bra att veta.

Men nu när vintern har kommit, så kan jag bara säga.... vilken
underbar vinterbil... går som på räls i snösörjan!!!




Nu har Muller fått ut ett mycket stort belopp från skattebetalarna, nu
är det dags att låta polismyndigheten utreda om affärerna har gått
rätt till, eller om det kanske finns tveksamheter. Personligen så tror
 jag det sista, och jag tror dessutom att ”tveksamheter” bara är
 förnamnet. Det är lusigt att en liten sportbilstillverkare som bara har
 tillverkat en handfull sportbilar plötsligen ska klara av att driva en
 bilindustri, för även om vi skattebetalare har bidragit med miljarder
så fungerar det inte om inte folk vill köpa bilen ifråga. Och nu har det
 väl dessutom inte tillverkats en enda bil på nio månader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0