Att byta bil ska vara så svårt!!




Har till slut förstått att jag måste köpa en ny bil & att det blir en combi den
här gången eftersom jag "blivit med hund".

Det får inte vara för dyr bil, men den ska vara fin, ingen rost & gå bra &
gärna nya sommar & vinterdäck.

Då kan ni ju tycka.. att då blir hon utan... men i går hittade jag drömbilen...
en WW Passat 1,8 turbo -00 & den var helt felfri.... & billig.

Frågan var ändå... varför???




Lånar bilen & åker till min gamla "Bil-Anders" som också tycker att
bilen är jätte fin... men hittar inget som tyder på att kamremmen
någonsin är bytt.





Och jag som inte förstår vad det ens betyder, får reda på att det är ett
tusan till jobb att bara byta en så´n på Passat, hela framdelen på bilen
måste tas bort... & bara det kostar minst 6 tusen...





... & att alla reservdelar till Passat är rätt dyra... skulle kamremmen gå
sönder.. så går massor sönder i bilen & då blir det ingen billig bil längre.






Så där försvann min "drömbil"... bara åka tillbaka till bilfirman &
lämna tillbaka den. *Snyft*

Att det ska vara så krångligt att köpa bil.






Hur som helst.... nu är BMW:n Fore Sale!!!

En gammal trotjänare har gjort sitt... en 92 års modell som får gå
under klubban för en billig penning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0