Presenter för 49 Miljarder




Jag kan inte förneka att jag är "paketgalen".... i alla de former.
Julafton är nog kanske bäst... men födelsedagar är oxå lyckodagar.

Det är inte innehållet direkt.. utan tanken som gör mig så lycklig...
& för att det är just inslaget i ett "paket".

Ett paket som man kan se att någon lagt ner lite tid på själva
inslagningen... är också mycket värt!!!!.


På alla hjärtans dag fick jag ett litet paket av min väninna...
saltkar i form av två spöken som kramar varandra!!!
Så gulligt gjort, värmde verkligen mitt hjärta!!!


Men hur köper vi presenter? Är det med hjärtat eller skyndar vi
oss att köpa något dyrt bara som ett "måste"?

Blev presenten dyrare än förmodat? Inte så konstigt kanske, vi lägger mer
 pengar på presenter än vad vi egentligen tror. Varje år spenderar svenskarna
49 miljarder kronor på gåvor till nära och kära.







Vi ser också att kvinnor är de som vanlig står för presentinköpen.
 Och låginkomstagare köper de dyraste presenterna i förhållande till sin
 inkomst. Att vilja ge en ”fin present” kan gräva stora hål i plånboken och
 kanske borde vi tänka om och i stället ge någonting annat som inte kostar
 så mycket – som tid till exempel.


Present kort är något som jag inte heller gillar... det är som om prislappen
sitter kvar på paketet.

Var rädda om varandra... det är "tanken som räknas" sååå sanna ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0