Nu har det hänt....

 



Gordon Ramsay skällde ut köksmästaren Joseph Cerniglia i "Kitchen Nightmares"
& sa att hans restaurang skulle "simma nerför Hudsonfloden".
Cerniglia tog livet
 av sig i fredags.
Han hoppade ner i Hudsonfloden.

Nu har det hänt, det jag bara har väntat på, när det gäller "förnedrings tv".
Massor med tv-tittare älskar när Gordon Ramsay förnedrar sina elever...
I andra serier som ex. Idol är det samma sak... förnedring.

Nu tycker jag att den Svenska Idol blivit lite bättre, men ändå tycker jag
att allt för ofta sägs personliga saker om den personen som helt klart
gjort sitt bästa.





Ingen människa klarar av omotiverad kritik & när det går över till riktiga
personangrepp, så är det få som inte tar åt sig ända in i själen.

Joseph Cerniglia är bara den första... det kommer att bli fler...
sluta med förnedrings tv. Det är människor som själva har dålig självkänsla
som ser dessa program i hopp om att dom ska känna sig bättre.





Man kan kanske tycka att... dom får skylla sig själv när dom går med på att
medverka i liknande program... men det som låter rätt kul & bra från början,
kan sluta i förödande konsekvenser. Tv har ett ansvar & det är inte bara att
skylla i från sig & säga att "dom fick ju bra betalt".


Kommentarer
Postat av: Angelica

Men mamma...det hade ju gått typ 4 år efter hans medverkan i programmet...

Så tror inte att det var min favvo kock som fick honom o begå nåt så dumt =)

Puss puss!

2010-10-01 @ 00:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0