Vad livet är skört...




Efter en lång dag på jobbet åker jag ut mot timmervägen & får se
massor med blåljus som lyser upp himmlen.





En liten person bil & en större typ pickup har krockat i korsningen...
Det finns två polisbilar på plats & en till kommer bakom mig..
två brand bilar & tre ambulanser.. & jag möter en till.

Man hinner tänka så mycket på vägen hem.. vad livet är skört
egentligen... när jag nästan är hemma får jag se två gravljus vid
vägen...




... & en vän berättar att just på den platsen dog en person just denna
dag för precis ett år sedan.

Vad livet är skört.


Kör försiktigt vänner, det är halt ute.
En stund senare än beräknat är värt för ett liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0