Tycker om Hyresrätt

Ja, varför väljer man en hyresrätt?

Får den frågan rätt ofta nu när jag flyttat. Det finns naturligtvis massor med
anledningar & även både fördelar & nackdelar... nackdelarna är förvånadsvärt
få... kan jag tycka i alla fall.



För det första är hyran billig & har man ett fritidshus så går det mesta
till den.

Hyr man en gammal hyres rätt som jag har gjort... ett radhus från 80-talet,
är hyran mycket överkommlig & man kan fixa till den för ett överkomligt
pris. Hyresvärden står för golv & färg.

För mig som är ensamstående tycker jag att det är lyx att bara ringa ett
samtal, så kommer vicevärden & fixar avlopp & andra saker.
Går spis eller kyl/frys sönder... så vips får man en ny!!!!

En tvättstuga som är bra & funktionell, har man egen tvättmaskin kostar
både ström & underhåll en hel del.




För mig betyder boendet mycket, vilket gör att jag kanske investerar
en hel del i min hyresrätt, trots att jag inte får tillbaka det vid eventuell
flytt senare, men det är överkomligt tycker jag. Ett bra & trivsamt
boende är mycket värt för mig.

Skulle jag vilja flytta i framtiden, kan jag göra det snabbt utan att
fundera på hur jag ska bli av med mitt gamla boende.



Nä... jag tycker om min hyres rätt & ser framemot att allt blir klart
före jul, med golv & väggar.

Och tänk till sommaren... vilken terapi att få pyssla med min lilla radhustomt!!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0