En krokodil pizza?

 


Jag minns när jag åt pizza för första gången. Det var på 70-talet och jag, mamma 
& pappa gick till något - mina ögon - exotiskt ställe på Söder i Stockholm och
 intog denna fantastiska rätt. Kom ihåg att det var tonfisk på.



Runtom i världen vimlar det av pizzor, förstås. Det finns de mest bisarra varianter.
I olika omgångar har det varit trendigt, framförallt i USA, att göra originella
kombinationer: musslor och majonnäs (USA), bläckfisk och vitlök (Frankrike),
krokodil och lime (Australien), ananas och räkor (Australien) och ärter (Brasilien).




Sajten just-eat.co.uk berättar om en brittisk julpizza med kalkon och tranbärsås.
I Japan lägger man på torkad fisk, korvrullar, och ibland även hela hamburgare.





Vad gillar du för pizza?
Har du olika pizza dagar?

Själv har jag Panpizza längtan i bland & ibland längtar jag efter
en riktigt tunn pizza.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0