Myten om Mcdonalds burgare




McDonald’s hamburgare är så fyllda av kemikalier att de aldrig ruttnar.
 Påståendet snurrar sedan länge på nätet. Nu har det testats.


En som sparat sin burgare i några år är Karen Hanrahan som på sin blogg Best of
 Mother Earth visar upp en hamburgare som hon haft liggande i 14 år. Och den ser
 ut att komma direkt från serveringsluckan på McDriven.




Så länge de små hamburgarna får ligga framme så har möglet ingen chans.
Stoppar man däremot in dem i en plastpåse kommer möglet som ett brev på posten.

Slutsatsen blev att en hamburgare från McDonald’s, eller någon annanstans ifrån för
 den delen, inte ruttnar så länge den är lagom liten och har tillräckligt stor yta.
Då hinner fukten dunsta och möglet har ingen chans att växa.

Det finns alltså inga hemliga konserveringsmedel i McDonald’s burgare


Inte vet jag om jag blev lyckligare av den här studien... det är alltså saltet
som gör att hamburgaren håller i evigheter.... trots det så blir det Max
för mig hädanefter om jag ska äta en burgare.

Och håll med om en sak.... Mc donalds burgare är torra... & skumma eller?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hmm spännande.. men dom är ju så goda, dom där små cheesen!

Kommer aldrig sluta äta dem tror jag.

Vet ju att ciggaretter är dåligt... men ändå röker jag? =)

2010-11-15 @ 11:07:04
URL: http://www.shittywords.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0