Avbilden av oss själva?





Chloé Schuterman - ett 11-årigt

modelejon



Hon är bara 11 år, men redan väldigt modeintresserad. Eftersom hennes mamma
 äger en av de mest exklusiva klädbutikerna i Sverige så kanske det inte är så konstigt.
- Jag har mode i mitt DNA. Varje gång jag är i mammas affär andas jag in fashion, säger Chloé.

I går i programmet Förkväll medverkade den 11 åriga Chloè (döpt efter en väska).
Hon pratade om mode & kläder som en vuxen person & nämner bland annat
om hon inte visste vad hon skulle ha på sig i skolan så hade hon ett säkert kort
... den lilla svarta.

Som förälder till tre barn & även mormor & farmor så undrar man...
vad vill vi att våra barn ska bli? Avbilder av oss själva?

Den upplevelsen jag får när jag ser denna lilla tjej är att hon aldrig kommer
att få uppleva den sanna barndomen. Att utvecklas efter egna val.
Visst blir ens barn påverkade av omgivningen, men om mitt barn inte kan
gå till skolan för att hon inte hittar Mulberry väskan som passar ihop med
kläderna... skulle jag bli orolig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0