Willys priser!!

PRO:s årliga prisundersökning kritiseras rätt hårt av branschen på goda grunder.
I synnerhet på mindre orter är det ingen jättehemlis när de grå pantrarnas armé
drar ut i affärerna.Och eftersom det är samma varor som återkommer år efter år
är det en smal sak för den finurliga affärsinnehavaren att tillfälligt sänka sina priser
 på just de varorna för att bli billigast på orten.

De flesta som känner mig vet att jag är en Willys shoppare.
Miljömedveten är jag inte, men prismedveten är jag verkligen.




Jag handlar en gång i veckan.. & då även till mitt skolkök.
Allt kött handlar jag på City Gross & övriga på Willys.

Förr förde jag kassa bok månad för månad över maten
& märkte snabbt att priset jag tjänade låg på 800 kr/ca.
Det är en stor summa pengar, men faktiskt sant..
köttet däremot är inte av bra kvalitet & pris.

Idag i Sundsvalls tidning kan vi även se klart att Willys
hade de bästa priserna.






Ang. Pro:s undersökningar, så är åtminstone jag fullt
medveten om att det är så det fungerar & jag tvivlar på
att vi kan ändra på det... vi får helt enkelt köra på samma
grej & passa på att storhandla när Pro är på besök!!!





Så läsare.. kolla kilopriset... det är då du får ..
Valuta för pengarna!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0