NIx - ingen telefon reklam.

 


Efter många år av ringande från företag som vill sälja diverse
prylar, fick jag nog & instalerade Nix.



Med denna telefontjänst, så får inte företag ringa...



*Konsumenter skall kunna göra bekant att de inte önskar bli kontaktade 
    per telefon i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte.


*Näringslivet skall ha tillgång till ett centralt register över konsumenter
    som anmält att de inte önskar bli kontaktade per telefon i något sådant syfte.

Vad gör man när det inte fungerar????

Hjälper inte detta kan du i nästa steg kontakta Konsumentverket eller
den kommunala konsumentvägledaren och be om deras hjälp för att stoppa samtal.

Hjälper inte detta kan du göra en skriftlig anmälan till DM-nämnden. Etiska nämnden
 för direktmarknadsföring - DM-nämnden är näringslivet egna organ för att övervaka
att NIX-reglerna följs. På DM-nämndens hemsida finns mer information och instruktioner
 hur du anmäler ett företag.



Men slutar det att ringa?? Nääääää
Innan jag ska jobba natt, vill jag sova ut... & då ringer dom.
När jag har jobbat natt, vill jag oxå sova... vad händer?
Ring-Ring... & ibland är dom inte i luren, utan man har klivit
upp förgäves för att lyfta en tom & död telefon.

Det är så respektlöst av dessa företag som inte kan ge tusan
i att ringa till folk som är ansluten till Nix.


Lägg på eller koppla ur telefon kan man tycka..
men är det så det ska vara? Jag vill ha möjligheten att kunna
bli nådd av min familj... för mig är det viktigt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0