Barndop i Augusti



Snart barndom för mig & mitt lilla nya barnbarn Benjamin.
Att välja namn är inte lätt för föräldrar... man vill ha ett bra namn
för barnets hela framtid--- men får barn heta vad man vill???

Här är namnen som godkänts – och fått avslag

Godkända

Fyra – finns flera andra räkental i både bestämd och obestämd form.
Mig – inte olämpligt.
My-Love – väcker inte anstöt eller obehag.
Okej – inte uppenbart olämpligt.
Passionfruit – inte olämpligt.
Tid – inte anstötande eller olämpligt.
Unistar – inte uppenbart olämpligt.
Vilse – väcker inte anstöt.

Avslag

Blomsterblomma – främmande för svenskt språkbruk.
Lillprins – är en titel i anslutning till ett förnamn. Inte lämpligt.
Malin – feminin prägel och därför inte godkänt som mansnamn.
Rock-President – fyller inte de krav som svensk namnlag ställer på förnamn.
Röckmusslan – upplevs som kuriositet. Främmande för svenskt språkbruk.
Stålmannen – efternamnsliknande karaktär. Risk för obehag.
Tequila – obehag. Olämpligt som förnamn.

Källa: Skatteverket

Nu tycker jag Benjamin är vackert... men tänk om dom döpt
honom till...

Fyra-Okey & en Vilsen Passionsfrukt???

Hur tänker Skatteverket då????


Kommentarer
Postat av: sONen

Hahaha, kanske ska döpa honom till de :) hehe

2010-07-16 @ 00:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0